טיפול זוגי

פרטים על טיפול זוגי

נכון, לא חשבת שהאהבה שלכם, הזוגיות המופלאה שיצרתם, תגיע למצב הנוכחי… אבל, הנה את/ה כאן. ובכל זאת רצית לקבל פרטים על טיפול זוגי או יעוץ זוגי, על האופציה לקבל עזרה ולהלחם על הזוגיות שלכם! עצם העובדה שאת/ה כבר כאן מעידה שהיה לך אומץ להכיר בבעיה ולהתחיל לפתור אותה.

מערכות יחסים עוברות טלטלות לעיתים. כיום אנחנו יודעים היטב שזה נורמלי וצפוי לרוב הזוגות. משברים קורים ראשית בגלל בחירה לא מודעת (תת הכרתית) שלנו בבן הזוג שהכי יאתגר אותנו ויפיק מאיתנו את החולשות הכי גרועות שלנו! כמו כן אנחנו שמים כיום ציפיות מאד גבוהות על בן הזוג. וגם – ככל שגירושים נעשים שכיחים יותר בתרבות שלנו, כך מתחילים לחשוב על האופציה הזאת מוקדם יותר בעת משבר.

האם את/ה מרגיש/ה שנגמרה האהבה?

המריבות והויכוחים קשים מדי?

חווים שתיקות מעיקות, שעמום?

פערים בסקס, חוסר תשוקה, איכות ירודה?

בגידה? אין אמון? חשדנות וחקירות?

התלבטות אם הוא/היא בן הזוג המתאים לי?

טיפול זוגיטיפול זוגי עוזר לזוגות, נשואים או לא, לזהות ולהתמודד עם קונפליקטים בזוגיות ולשפר את יחסיהם. באמצעות טיפול בזוגיות ניתן לקבל החלטות נבונות לגבי בנייה מחדש של היחסים או במקרים מסויימים – להחליט על פרידה.

מאד מומלץ להיעזר בייעוץ זוגי גם כאשר כבר שוקלים להיפרד. בני הזוג נמצאים במצב מאוד נסער ורגיש. הם עלולים לא להביא בחשבון שאפשרי לתקן את הקשר  ומרימים ידיים מוקדם מדי.

ייעוץ זוגי – איך זה עובד?

פסיכולוגיה חיוביתהגישה בייעוץ זוגי בה אני עובדת היא מובנית, מושפעת מן הפסיכולוגיה החיובית, ומבוססת על מושג ה"מובחנות".

לפגישה יש מסגרת ברורה. אין "בלגן" או תחושה של אבדן שליטה. של צלילה לאחד הריבים המייאשים שלכם. כל אחד מכם יוכל להשמיע מה שחשוב לו ולשמוע בצורה חדשה ומרעננת את דברי השני. בתחילה אקשיב לכם ואלמד אתכם. בהמשך אהיה יותר פעילה, אתן לכם כלים, נגיע יחד לתובנות. ארחיב לכם את נקודות ההתייחסות לזוגיות בפרט ולחיים בכלל. אפתח יחד אתכם אפשרויות חדשות שיעשירו את הזוגיות ואת עצמכם בתחומים הבאים:

תקשורת זוגית – השמעה והקשבה

אמון ומרחב אישי חופשי

גילוי עצמי ומודעות, הרשות להיות עצמך

מודעות ורגישות לצרכים של שניכם

אינטימיות רגשית, גופנית ומינית

טיפול זוגי הוא על פי רוב תהליך שמסייע בטווח קצר. במהלך טיפול בזוגיות משתתפים שני בני הזוג בדרך כלל, אם כי לפעמים מתקיימות פגישות אישיות של אחד מבני הזוג עם המטפל/יועץ – כחלק מן התהליך. לאחר שיוצאים מן המשבר, ניתן לעבוד על בנייה עתידית של זוגיות בריאה, שתאפשר צמיחה והתפתחות אישית של כל אחד מבני הזוג, ולהקנות כלים להתמודדויות עתידיות אפקטיביות במשברים שעוד יהיו בהמשך, כי זאת יש לדעת – לכל שלב של החיים ישנם משברים אופייניים ולא נכון לצפות לאידיליה רגועה מתמשכת. זה לא עובד כך, לצערנו, במציאות…

שוקלים לפנות לייעוץ? אתם מוזמנים להתקשר, או לכתוב לי בווטסאפ